Legacy Turbo 92´

Denne Subaru Legacy Turbo 4x4.
Var en som jeg hentede i Sydtyskland , som jeg ville lave lidt sjov udaf.
På hjem turen, som var 1050km, gik det hele fint, og bilen kørte perfekt,
men dagen efter da jeg startede bilen, var der gået et plejlleje,
et kendt problem på ældre end årgang 2000 Subaru´er.
Det som sker er at oliepumpens ventil sætter sig fast i åben stilling, typisk efter at have kørt med høje omdr,
Når omdr så kommer ned, sidder ventil fast i åben, og olien recirkulere rundt i pumpen, istedet for at blive pumpet ud i motoren,
Hvorved olietrykket forsvinder, med lejeskader tilfølge.
 
Nå motoren var kun 5000km gammel, og jeg tager den ud, og komplet renovere shortblokken med ACL racerlejer, som jeg altid bruger i mine byggede blokke,
så kommer der en modificeret oliepumpe på bilen, som forhindrere at det samme sker igen.
Der bliver monteret en frontmonteret intercooler, med 2.5" rustfrirørføring.,
Der bliver også lavet en 3" rustfri udstødning, med flere rustfripotter, for at holde larmen nede.
Jeg montere samtidig en VEMS styreboks, så jeg kan ændre på ladetryk også videre.
 
Bilen får også et sæt KYG AGX dæmpere og H&R fjedre, forstærket bagerste ARB beslag, samt kraftigere Whiteline ARB både for og bag, samt alu bærearme for.
Der bliver også monteret et sæt bremser fra en 99´ Impreza GT, med Carbon klodser, dette bliver brugt til hygge på både Vandel og Nordsløjfen, og virker perfekt.
 
Bilen får omkring 270hk, uden at skifte turbo osv, hvor den standard kører med 200hk.
Turbotoys