Se galleri nederst af bilen

Denne Corolla AE86 er et andet sjovt projekt som er lavet.
 
Shortblock´en er fra en kompressormotor, fra en AE101 Levin.
Der er brugt bluetop topstykke, som sidder standard på en 84´ Corolla 4age motor.
Der er lavet en manifold med flanger til at passe på en Impreza turbo, og en sådan standard turbo blev monteret.
sammen med 440cc dyser, og en megasquirt styring, belv det på 0,9bar til 256hk@7100omdr og 315nm@4100omdr, dette var med Schrick 256 graders knaster på både indsugning og udstødning.
Standard gearkassen blev kortvarigt brugt , sammen med en speciel kobling fra USA,
Gearkassen brød hurtigt sammen, den kunne simplethen ikke holde til det og begyndte at hyle meget højlydt, efter ca. 15 træk på en 201mtr bane, som den på dette setup, kørte på 8,6sek.
 
Der blev så monteret en IHI turbo fra en Standard Impreza STI, som kan give op til omkring 330-340hk, denne turbo blev kørt på 1,4bar, men turbo sprang luften,
Der blev så monteret en TD05 turbo, fra en ældre Impreza WRX, som kan give op til omkring 350hk, og denne turbo kan simpelthen kke ødelægges.
Der belv kørt 1,35bars tryk med denne , da dyserne slet ikke kan levere nok benzin.
Der er også monteret en Toyota Supra 87-92 Na gearkasse på bilen, som sammen med et speciel koblingshus, kan skrues lige på,
Der skal omforandres lidt på gearophæng og kardanen, skal kortes op, og tilpasses supra akslen.
der blev lavet en anden kobling til at passe på denne gearkasse, og den kunne fint overføre kræfterne som bilen laver.
 
Der er monteret TRD fjedre 8kg foran, og 6kg bag, sammen mde bilstein støddæmpere , og et i svejset bur, gav det ganske gode køreenskaber, som gør at bilen på bane kører ligså hurtigt, som den meget dyrere Impreza STI.

Turbotoys