Se galleri nederst af bilen

Denne Subaru Impreza er den første projekt bil der er blevet lavet
Den er lavet gennem flere år, hvor den også blev brugt til daglig transport.
 
Der er skiftet en del dele på bilen, for at få den til at køre, som jeg gerne ville have den til. Først og fremmest er der gjort meget for at reducere understyring, som de fleste Standard biler lider af, også selvom en Impreza er en sportslig bil, er der STOR tendens til understyring.
Der er skiftet bagerste krængningsstabilisator, og beslagene som holder den, det er nok det der har haft den største indflydelse på understyringen.
 
Der er monteret antiliftkit, som er et lille beslag, hvor man flytter bærearmen en andelse, for at give mere caster, og sænke bærearmen noget i bagenden, dette gøres for at bilen ikke skal løfte sig så meget under acc.
Det er prøvet flere forskellige gevindundervogne, bla H&R og KW V3. hvor H&R undervognen, var den der var bedst afstemt, selvom der ikke kunne justeres hårdhed på den..
Der er også monteret camber skruer både for og bag, for at kunne give det helt rigtige camber, for grebets skyld.
 
Derudover er der lavet anden og bedre shortblock, fra en Version7 STI, som faktisk er den sidste med smedede stempler fra original.
Der er også monteret en version 7 STI 6trins gearkasse, for at kunne holde til at overføre kræfterne som motoren nu kan lave.
Der er selvfølgelig, større benzindyser, pumpe, trykregulator osv, for at kunne blive ved med at holde til de knap 400hp , som denne laver.

Bilen kan køre en lav 12sekunders tid, med dette setup (på gadedæk) og det er med nogen problemer med at få grep i asfalten.
 
Bilen har tilbagelagt over 150000 km med dette setup uden anden veligeholdelse, end almindelig olieskift.
Bilen trækker ud til 7300omdr i sjette gear, hvor den på en gps viser 288km/t som egentlig er ganske imponerende af en ikke for god aerodynamik.
 
Her er en lille film , hvor jeg på en lukket privatvej kører fra 0-200km`t
Turbotoys